הצעת חוק: כלל רוכבי האופניים החשמליים יחוייבו בחבישת קסדה תמיד

    איתי גדסי No Comments on הצעת חוק: כלל רוכבי האופניים החשמליים יחוייבו בחבישת קסדה תמיד

    החוק כיום מחייב את כל רוכבי האופניים לחבוש קסדה בעת רכיבה בכבישים בינעירוניים בלבד. בכבישים עירוניים חלה חובת חבישת הקסדה על רוכבי אופניים עד גיל 18 בלבד. הצעת החוק הועברה לאישור הכנסת

    רוכבי אופנים. צילום פלאש 90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מגבירים את בטיחותם של רוכבי האופניים החשמליים. ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק של שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, ההצעה מחייבת את כל רוכבי האופניים החשמליים בחבישת קסדה בעת הרכיבה עליהם, בכל גיל ובכל הכבישים. הצעת החוק תועבר בימים הקרובים לאישור מליאת הכנסת.

    כיום, החוק מחייב את כל רוכבי האופניים לחבוש קסדה בעת רכיבה בכבישים בינעירוניים בלבד. בכבישים עירוניים חלה חובת חבישת הקסדה על רוכבי אופניים עד גיל 18 בלבד. הצעת החוק החדשה נועדה לתקן את הפטור מחבישת קסדה, שניתן בשנת 2011 לרוכבי האופניים בוגרים בדרכים עירוניות.

    על פי החוק כיום, הרכיבה על אופניים חשמליים מותרת מגיל 16 בלבד. חל איסור מוחלט על ילדים ובני נוער מתחת לגיל 16 לרכב על אופניים חשמליים בכל דרך. יצוין כי נושא השימוש באופניים החשמליים הוסדר בתקנות עוד בשנת 2014.

    על פי התקנות, ניתן לרכב על אופניים חשמליים בעלי הספק מרבי של 250 ואט, אשר מהירות נסיעתם אינה עולה על 25 קמ"ש. עוד נקבע, כי באופניים החשמליים יותקנו אביזרי בטיחות, הכוללים בין השאר צופר או פעמון, פנס קדמי ואחורי ומחזיר אור.

    האופניים נדרשים לשאת סימון רשמי של המילים "אופניים עם מנוע עזר", שימוקם במקום מרכזי וגלוי לעין, על פני שלדת הכלי. בסימון המיוחד יצוין שם הדגם, היצרן וכתובתו, ארץ ייצור ושם היבואן וכתובתו, הספק מנוע 250 ואט, מהירות מרבית של 25 קמ"ש ואיסור שימוש מתחת לגיל המותר.

    .

    השר כץ ציין כי הביקוש ההולך וגובר לאופניים חשמליים בישראל, הגביר את הצורך לשמור על בטיחותם של הרוכבים. על פי ההערכות, בישראל כיום ישנם יותר מ-200 אלף אופניים חשמליים ומספרם הולך וגדל. יצוין כי לפני כשנתיים יזם השר כץ את הרחבת סמכויות האכיפה על רוכבי האופניים החשמליים גם לפקחי הרשויות המקומיות בכל הערים בארץ.

    "אני גאה ושמח על כך שאפשרתי להביא לישראל אופניים חשמליים. האופניים החשמליים הם כלי תחבורה יעיל, נוח וידידותי לסביבה. הם שקטים, אינם צורכים דלק, אינם מזהמים ותורמים להפחתת העומס בכבישים. עם זאת, רכיבה לא זהירה ושלא בהתאם לחוק עלולה לסכן את הרוכב ואת משתמשי הדרך האחרים", הוסיף שר התחבורה.

    משרד התחבורה מקדם בימים אלה תכנית להקמת רשת מטרופולינית של אוטוסטרדות לאופניים, בגוש דן ובערים נוספות בארץ, בעלות של מאות מיליוני שקלים. הרשת מציעה לציבור הרחב רצף מהיר ובטוח של שבילי אופניים, בין מרכזי הערים לאזורי התעסוקה והבילוי. כמו כן, פועל המשרד לעידוד הרשויות המקומיות בכל הארץ להקמה והרחבה של שבילי אופניים בתחומן, במטרה להגביר את השימוש באופניים.



    0 תגובות